Twee Fleischmann Plan-V's koppelen.



002

Om twee Plan-v's te koppelen kan je de bijgeleverde koppelingshouders gebruiken, alleen moet je dan rijden zonder schortplaten.
Omdat dit geen gezicht is besluit ik het anders te doen.
Ik heb een Philotrain Scharfenberg koppelingen set gekocht.
Omdat deze set voor Piko 'hondekoppen' bedoeld is zal er geimproviseerd moeten worden.
001


Het gat in de schortplaten moet verbreed worden als je radius-1 bogen op je baan hebt.
003

Op de draaistelbekleding moeten de bevestigingen voor de standaardkoppelingshouders verwijderd worden.
004

Dan moet je een gat (1.6mm) boren, precies tussen de twee lichtcontacten in. Door de print heen, en het metaal in.
(De printbaan tussen de twee lichtcontacten in wordt in digitaalbedrijf niet gebruikt. Bij analoog rijden moet je zorgen dat je hem niet onderbreekt). 006

Vervolgens breng je een kleinstukje isolerend plastic aan over het gat om kortsluiting na het aanbrengen van de koppeling te voorkomen.
007

Dan kan je de koppeling monteren.
Let er op dat je de koppeling niet ondersteboven op de bout aanbrengt.
008

En dan ziet het er zo uit.
009

Ontkoppeld.
010

Gekoppeld.
011

Vanaf de zijkant gezien. En met schortplaten.
012

Het laatst aangeschafte treinstel zal worden omgenummerd middels kleiNSpoor transfers nr.: 31
Want twee keer de 942 kan natuurlijk niet.
013






spacer
Disclaimer:
De bovenstaande ombouwbeschrijving is geschreven door Hanulveen.nl, deze vertegenwoordigt in geen zin de wijze van inbouwen aanbevolen door de fabrikant. Hanulveen.nl kan en zal geen aansprakelijkheid erkennen in geval van schade, het zij direct of indirect, danwel aan derden, door het ombouwen volgens bovenstaande ombouwbeschrijving.
spacer